lunes, 8 de junio de 2009

UNA propón a la Mancomunidá del Cabu Peñes que tramite la “DENOMINACIÓN D’ORIXEN PROTEXÍO” pa la MARAÑUELA y el FARIÑÓN

NOTA DE PRENSA

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA propuso, na Xunta de Mancomunidá celebrada el 5 de Mayu, que la Mancomunidá del Cabu Peñes entame los trámites pa protexer al Fariñón (o Fariñona) y la Marañuela, baxo la “Denominación d’Orixen Protexío”, o alguna otra de les catalogaciones de calidá alimentaria que tien la Unión Europea.
La Xunión Europea dispón de tres sellos de calidá p'alimentos, col oxetivu de protexer y valorar la calidá alimentaria, que son la Denominación d’Orixen Protexío, la Indicación Xeográfica Protexío y la Especialidá Tradicional Garantizao. En algún d’ellos podríen incluise estos dos productos tradicionales del Cabu Peñes.
La Marañuela y el Fariñón son esclusivos y comunes a los dos conceyos, y pueden fomentase y revitalizase con un mínimu d’apoyu istitucional. Les Denominaciones d’Orixen y Denominaciones Específiques, son un instrumentu fundamental pa protexer, diferenciar y valorizar productos que tienen una calidá y singularidá específica, aportando munchos beneficios económicos, sociales y culturales pa la zona xeográfica amparada. Poro, tan fomentándose como elementu estratéxicu de desarrollu rural y fixación de población.
Creemos que la inclusión en dalgún de los sellos de calidá alimentaria de la Unión Europea puede suponer un impulsu pa la so producción, y puede ser una fuente d’ingresos y de creación de trabayu nos dos conceyos. Además, implica una promoción gratuita pola gran difusión en folletos, promociones turístiques o publicaciones gastronómiques que se da a los alimentos asina catalogaos. Non hai qu’olvidar tampoco, la protección que supón ante posibles fraudes y facilita'l cumplimientu de normatives sobre trazabilidá, hixene y mediu ambiente. Tamién ye importante dicir, que permite y facilita qu’empreses de Carreño o Gozón vinculades a estos productos, pasen a formar parte del “Club de Calidá Certificada”, denominación baxo la que la Conseyería de Mediu Rural y Pesca del Principáu d’Asturies promociona los productos de calidá.
Creemos además, que ye conveniente que seya la Mancomunidá quien faiga la pitición y la tramitación, y que non seya un únicu ayuntamientu l'impulsor, ya que podría dar llugar a a disputes llocalistes y a enfrentamientos ente un y otru conceyu.
Anque sí ye verdá que la marañuela ye más visible y más conocida, el fariñón alcuéntrase desapaecío de la mayoría de los establecimientos hosteleros y práuticamente ye desconocío fuera de Carreño y Gozón. Ye triste ver cómo la mayoría d’establecimientos hosteleros ofrecen nes sos cartes y menús la morciella matachana, y mui pocos ofrecen un productu propiu como’l fariñón.
N’Asturies, baxo la “Denominación d’Orixen Protexío” alcuéntrense productos como los Quesos Cabrales, Casín o Afuega’l Pitu, la Sidra d’Asturies, el Choscu de Tinéu o la Xata Asturiana, ente otros.
El Fariñón ye una embutido que s’ellabora en tiempu la matazuga, y que se fai con tocín de gochu, cebolla, sangre y pimentón. La Marañuela faise con fariña, güevos, mantega y zucre, y direrénciense en Carreño y Gozón básicamente na cantidá de clares de güevu añadíes.

2 comentarios:

  1. Personalmente considero que esto es una perdida de tiempo y de intentar entretener a la gente. Las marañuelas, sean de Gozón o Carreño a fín de cuentas son una pasta que se puede hacer en cualquier sitio. Y que la producion de Carreño es insignificante, y los productores que hay la verdad si no se potencia más, es por su falta de interes o medios. Respecto al fariñón, según las normas sanitarias actuales, solamente lo puede producir un industria, la cual ya le tiene entre sus productos, y cumpliendo la tradición de Carreño respecto a su formula, si hablamos de produción, no de que una carniceria lo haga para sus clientes. Los fariñones, no son solo de Carreño, existen muchisimos más tios, y cambian de formula de un sitio a otro. Nuestra conocida morcilla, para muchos es considerada como fariñón de cebolla. La idea, a fín de cuentas no la considero mala, pero como esta el sector respecto a estas especialidades, hemos de reconocer que ellos mismos serian quienes deberian de intentar potenciarla, principalmente la marañuela, que si podría tener más ventas, respecto a los embutidos, la cosa es más dificil, en base a la normativa actual, y que es un producto que no tiene mucha aceptación fuera de nuestra zona de influencia, por estar ligada a un tipo de cocina muy determinado y complejo, además de tener un tipo de cliente muy determinado.
    Personalmente, además considero que los propios productores no estarian muy interesados en estas cosas, pues se tine que tener presente que esto no es gratuito, y que todo producto condenominación lleva consigo un coste, y la creación de un Consejo que hay que pagar con los productos que se producen, la etiqueta de la caja no sale gratis.

    ResponderEliminar
  2. Creo que es un tema que hace mucho tiempo que tendria que haberse hecho , eso si , no tardaran en empezar que querer diferenciar las de Candas y las de Luanco tanto en marañuelos como en fariñon.

    ResponderEliminar

NO SE PUBLICARAN LOS COMENTARIOS QUE NO SE AJUSTEN A LAS NORMAS DEL BLOG.

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.

.

.