miércoles, 14 de enero de 2009

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA pide aclarar en qué va cambiar el proyeutu pa la Ciudá de Vacaciones de Perlora

NOTA DE PRENSA Y NOTICIA DE PRENSA AL RESPECTO

A mediaos del mes d’Avientu, la empresa axudicataria del concursu convocao pol principáu d’Asturies pa la esplotación de la Ciudá de Vacaciones de Perlora, presentó nel Ayuntamientu Carreño una propuesta pa modificar el planeamientu urbanísticu, mediante l’aprobación d’un Plan Especial de Reforma Interior (PERI). Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA entendemos que ye necesario dalo a conocer a los vecinos y AVV, pa que toos puedan participar y plantegar les sos propuestes y la so opinión, favoreciendo’l debate y facilitando la participación ciudadana.
Con esti PERI propuestu, plantéguense una serie de modificaciones con respeutu al proyeutu inicial que se presentó públicamente en Candás n’Avientu de 2007. Estes modificaciones, delles motivaes por recomendaciones del Principáu, podríen resumise en:
- Cambiu d’ubicación de la Zona Deportiva, acercándola a les víes del tren, pa reservar l’usu habitacional y residencial (Villes) na zona más alloñada del ruíu provocao pol pasu los trenes de FEVE. Esta zona deportiva diría agora situada ente los actuales campos de petanca y el parque infantil, pararelu a les víes.
- Una “Zona d’Usu Hosteleru-Terciariu de Densidá Alta” paralela a les víes, una parte nel actual campu de minigolf, y otra al Oeste de la Playa Carranques. Aquí diríen situaes l’edificiu alministrativu y de recepción y control, y l’Hotel.
- Una “Zona d’Usu Hosteleru-Terciariu de Densidá Media” na que diríen asitiaos los apartamentos y los usos compatibles (tiendes, pubs, etc), situao alrodiu la glorieta Asturies, frente al comedor y al parque infantil.
- Una “Zona d’Usu Hosteleru-Terciariu de Densidá Baxa”, onde diríen situaes les Villes, y que coincidiría cola zona onde ta l’actual campu de Fútbol y les pistes de tenis, hasta l'Este de la Playa Güelgues.
- Un nuevu vial con aparcamientos, paralelu a les víes y que coneute direutamente los accesos a la Ciudá de Vacaciones cola playa Carranques.
A la vista del documentu presentao (PERI), que propón un cambiu urbanísticu p'axustalo a los intereses de la empresa concesionaries y a les recomendaciones del Principáu, dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA sopelexamos:
- El documentu ye mui incompletu y mui inconcretu, y non esplica en detalle en qué consisten los cambios reales col respeutu al proyeutu inicial nin cuál va ser el resultao definitivu. Al nuesu entender, esti non ye un documentu alministrativa nin Téunicamente válidu pa l’Aprobación d’un PERI, y hai que completalu coles actuaciones concretes.
- Non especifica si se van mantener les istalaciones hosteleres y hoteleres (Hotel de 4 estrelles, SPA, talasoterapia, restaurantes temáticos, etc), si van respetase y restaurase los xales (Villes) que tean en buenes condiciones, o si van desapaecer parte de les istalaciones deportives (pistes de tenis, de baloncestu, fútbol, rocódromu, piscina ximnasiu, etc) tal y como se plantega nel proyeutu presentao en Candás fai un añu.
- Non ta claro si va siguir manteniéndose l’actual equilibriu ente zones verdes y edificades. El nuesu votu (como ya diximos en Mayu de 2008), va ser contrariu a aumentar el porcentaxe de superficie edificada, que ta situao pa la CV de Perlora nes Normes Subsidiaries de Carreño nun 0.25 m2/m2. Recordamos qu’en Mayu de 2008 la empresa axudicataria presentó un documentu onde los téunicos municipales consideraben que la edificabilidá aumentaba a 0.45 m2/m2. Entendemos que'l proyeutu tien qu'axustase a la normativa urbanística municipal y a les proteiciones que fixa’l Plan d’Ordenación del Llitoral Asturianu (POLA), y vamos esixir qu’asina seya
- A la vista del documentu, non s’asegura la continuidá de los aparcamientos soterraos, que paez qu’agora sustitúyense por aparcamientos en superficie xunto a les víes del tren nel nuevu vial d’accesu a Carranques, col impautu visual que xenera.
- Si ya les víes planteguen una incomunicación ente la C.V. y la Parroquia Perlora, cola acumulación d’edificaciones paraleles al trazáu de FEVE como se propón nesti PERI (carretera y aparcamientos, istalaciones deportives, edificios alministrativos y de recepción, etc) formase una nueva barrera y fai menos permeables los accesos a la CV. Dende UNA entendemos qu’habría que tender a soterrar les vies en tol trayeutu, y facilitar la comunicación direuta ente l’interior y l’esterior del recintu.
Poro, dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA, y tras estudiar el documentu presentao, entendemos que ye necesario que’l Principáu y les empreses concreten muncho más el proyeutu, y non vamos aprobar nengún cambiu urbanísticu sin tener tola información necesaria, y sin tener el proyeutu definitivu pal so estudiu, y propondremos al restu de grupos políticos que se posiciones de la mesma forma. Creemos que ye la única forma de que Carreño pueda siguir teniendo algo que dicir y pueda influir nel resultao final de la Ciudá de Vacaciones de Perlora, que siempre foi un motor turísticu y económicu pal conceyu. Nesti sentíu, recordamos que tolos grupos políticos de Carreño solicitaron formar parte de la Mesa de Xestión de la Ciudá de Vacaciones (formada por Gobiernu del Principáu y Empreses axudicataries) y el Gobiernu del Principáu impidió y negóse a que Carreño tuviera representao nesa mesa, onde se tomen les decisiones referentes al proyeutu y al futuru de Perlora.
Por otru llau, dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA siguimos creyendo que ‘l proyeutu pa Perlora ta incompletu si non contempla la rexeneración de les playes de Güelgues y Carranques y la recuperación del patrimoniu cultural, natural, históricu ya etnográficu, polo que siguiremos reclamando que’l proyeutu incluya l’estudiu de los yacimientos del Puertu Balleneru d’Entrellusa, la Cueva l’Alborá y la Torre d’Aviao.
Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA siempre tuvimos a la escontra del procesu de privatización encubierta que plantegaba'l Gobiernu del PSOE d’Asturies pa la Ciudá de Vacaciones de Perlora. Siempre entendimos que’l futuru de la C.V. de Perlora pasaba por una correcta xestión, que non se taba faciendo nos caberos años, pero una xestión que siempre permaneciere en manes públiques. Agora que la obra ya ta concedida a los empresarios privaos y el gobiernu del PSOE privatizó la xestión, esperamos qu’esti proyeutu sirva de revulsivu pal seutor turísticu en Carreño, y sirva de contrapesu a la preponderancia que tien la industria na economía del Conceyu. Esperamos tamién, qu’a la hora de facer les contrataciones de personal tengan prioridá los vecinos del Conceyu, que se siga permitiendo l’accesu públicu y llibre a tol recintu, y que se respete la tipoloxía de les edificaciones.
Esti proyeutu, que ye interesante, que tien que ser compatible col entornu y que va crear un númberu importante de puestos de trabayu, sigue retrasándose, colos perxuicios que supón pal seutor turísticu y pa tolos vecinos/es de Carreño. El plazu dao pa finar les obres nun entamu yera pal añu 2010, pero pola falta de capacidá del Principáu pa xestionalo, y la falta de comunicación col Ayuntamientu Carreño, difícilmente tará terminao entes de 2012.
Queremos tamién recordar, qu'UNA sigue reclamando una reunión ente los grupos políticos y el conseyeru d’Economía, Sr. Rabanal p’aclarar toos estos aspeutos. Esta pitición ya fue tramitada pol Alcalde de Carreño fai 3 meses y el Sr Rabanal niégase a fixar esi aconceyamientu pa esplicar la situación, los cambios concretos y los plazos del proyeutu pa la CV de Perlora.

Santi Artime
UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA

26 comentarios:

  1. por favor no puede unidad nacionalista también mandar un comunicado en castellano, algunos no entendemos todo el vocabulario del bable. gracias

    ResponderEliminar
  2. Es una pena que ahora después de que la residencia de Perlora está cerrada, todo se interesen por ¿ que van a hacer o ¿ que van a cambiar respecto al proyecto actual.
    ¿ Dónde estaba toda esta gente cuando el gobierno asturiano movido por intereses ecinómicos, cerró y dejo perder un bien social.
    En bable o en castellano, dá lo mismo a esta alturas poco importa, ya dos años perdidos y los que te rondaré morena.

    ResponderEliminar
  3. Algunos estabamos viendo como la mayoria de los trabajadores de la residencia iban a trabajar por primera vez en muchos años, sino que se lo pregunten a algunos de las cocinas que ahora tienen que respetar un horario y unos turnos y no nos hagais hablar....

    ResponderEliminar
  4. Anónimo de las 18,02, soy vasca y no tengo, por desgracia, pajolera idea de asturiano, que no bable. Pero se entiende perfectamente. Si quieres me pasas tu e-mail, hago la traducción y te lo mando. Sin problema porque como te he dicho está claro como el agua.

    ResponderEliminar
  5. Para el anónimo de las 20.35, ya estamos confundiendo el tocino con la velocidad. Aqui se está cuestionando un interés común para el cocejo de Carreño, no si los cocineros de Perlora trabajaban o nó. A veces no solo hay que leer, si no interpretar las cosas en su justo punto. Se perdió un bien social y ahora Carreño con ello ha perdido mucho y los políticos de turno han ganado mucho o mejor dicho pueden haberlo ganado ya que las empresas que apostaron por el chanchullo, no parecen muy flotantes económicamente. Por el momento tienes la residencia de Perlora como un estercolero, como una ciudad en ruinas y como muchos deseaban que así estubiera. No vengas con pleitos laborales absurdos.

    ResponderEliminar
  6. Para la anónima de las 21.25

    Que sí BABLE, desde Jovellanos, que lo sepas ,lista.

    ResponderEliminar
  7. por su puesto que los politicos ganaron que se lo pregunten a JABIER BECERRA LORENZO, lo que gano esta sentado en el gavinete de TINIKAMON, sin saber muy bien que ye lo que fay pero oye cobrando como un ministro alrededor de 50.000 € que bien paga los favores ese partido de los nuevos ricos llamado pesoe

    ResponderEliminar
  8. igual que ganaron otros que durante mas de 10 años estuvieron cobrando todos los meses y no daban un palo al agua, y encima presumian de ello, y sin contar con algun chalet que otro que hay por ahi, y la cantidad de comida que se pasaba la factura al principado y ni se cocinaba salia para otros sitios. en perlora entre todos la mataron y ella sola se murio

    ResponderEliminar
  9. tiene razon el primer anonimo que significa ALLOÑADA,ALRODIU,SOPELEXAMOS Y CABEROS yo soy de aqui de toda la vida y no lo veo tan claro como el agua

    ResponderEliminar
  10. Yo atalanto que l' anónima de las 21.25 ta mui lloñe de saber tamién lo que ye y al rodiu de todo ello podemos dicir que ta muerta por sopelexar siempre a los mesmos y pa finar y a lo cabero si quier sabelo que lo entrugue o si no que lo busque nel diccionariu.
    Que ye perllista cuando-y pete.

    ResponderEliminar
  11. La "anónima de las 21,25" que no es anónima si no que soy yo, no necesita diccionarios para entenderos. Con un poco de buena voluntad y respetando vuestro derecho a expresaros en asturiano, se consigue todo. Solo hace falta ganas.
    Y me parece mentira que arremetais contra quien defiende vuestro derecho a expresaros en la lengua que querais.
    A veces no hay quien os entienda.

    ResponderEliminar
  12. Anónima de las 9.43, ta visto que nun t'enteres.
    Si trates de relleelo güeyes el so sentíu,es decir, el de les pallabres qu'entruga l'anterior.
    Y yera una manera irónica de facelo.
    Si camientes que toi sopelexando a la escontra tuya ye un enguedeyu que sólo tú pues retrucar.
    Y pa mí como nun sé quien ye moderadora sigues siendo tan anónima como los demás.

    ResponderEliminar
  13. COMO SE VA A VOTAR A UN PARTIDO QUE NO SE LO QUE ME ESTA DICIENDO, NO SE SI ME ESTA FELICITANDO O INSULTANDO. POR CIERTO YO SOY DE LA ZONA DE OCCIDENTE Y TAMBIEN SE HABLA LA FALA Y NO SE PARECE EN NADA A ESTE BABLE, LO MENOS QUE DEBEIS HACER ES SI LA GENTE LO PIDE DARLES UNA EXPLICACION EN CASTELLANO, NO SER TAN PREPOTENTES DE MANDARLO MIRAR UN DICCIONARIO, UN POCO MAS DE HUMILDAD Y EL MUNDO NOS IRIA UN POCO MEJOR.

    ResponderEliminar
  14. Para decir que odias a UNA no hace falta emplear tantas palabras. Ellos hablan EN SU IDIOMA QUE ES EL TUYO, si no lo quieres aprender estás en tu derecho pero no obligues a nadie a hablar un idioma distinto al de su tierra.
    EL ASTURIANO EXISTE Y MIENTRAS EXISTA, EXISTE EL DERECHO DE EXPRESARSE EN ESE IDIOMA.
    ¡PUXA UNIDA Y EL ASTURIANU!

    ResponderEliminar
  15. La anónima de las 20.25 dice que lo sabe todo.
    Que nos lo traduzca.

    ResponderEliminar
  16. No hay ninguna anónima de las 20,25

    ResponderEliminar
  17. Y EN QUE ASTURIANO HABLAMOS PARA ENTENDERNOS TODOS EN EL DEL OCCIDENTE, EN EL DEL ORIENTE O TE GUSTA MAS EL DE LA ZONA CENTRO, PORQUE TODOS ESTOS QUE PRESUMEN DE HABLARLO NO HACE MUCHO FUERON PARA LA ZONA DE ALLANDE Y NO SE ENTERABAN DE NADA, MUCHOS DE LOS DE UNA DE CANDAS NO TIENEN NI IDEA, PIENSAN QUE EL BABLE ES ACABARLO TODO EN "U"

    ResponderEliminar
  18. Si desprecias la lengua de tu tierra estás despreciando también a su gente.
    Asturias jamás podrá levantar cabeza si os empeñais en meterla en el fango del olvido de nuestras señas de identidad.

    ResponderEliminar
  19. El asturiano no existe. Existe la forma que tenemos los asturianos de hablar español. Ese es el verdadero asturiano. Asturias nunca va a ser como Cataluña o el País Vasco, por mucho que quieran los cuatro separatistas, fanáticos y patéticos.

    ResponderEliminar
  20. Amigo anónimo. Creo que patético es tu comentario. Me da una tristeza increíble que un asturiano hable así de su lengua y de la gente que la defiende poniéndoles unos calificativos que ni se merecen, ni son ciertos.
    Soy vasca y, al menos yo, le doy tanto valor o mas al asturiano que al euskera. Y digo más porque veo el maltrato que está sufriendo vuestra lengua por vuestra parte.
    Y una cosa más amigo mío, las lenguas no hacen daño, no les tengáis tanto miedo.

    ResponderEliminar
  21. me parece patetica la actitud que toman muchos asturianos, vascos, catalanes y gallegos.
    Se supone que somos europeos, deberiamos empezar a pensar en europa, o en ser ciudadanos del mundo.No crear muros y muros que nos separen.
    Tan radicalistas que somos, ¿por qué no seguir con la creacion del esperanto?
    ¿po qué no tener más nivel de inglés en colegios, institutos y universidades?
    No, mientras todo el mundo avanza, los asturianos nos seguimos centrando en una lengua que ni nosostros entendemos.
    Soy más asturiana que muchos de los que aqui hablan(gracias a dios tengo un arbol genetico que lo demuestra), y no como muchos niestos de cazurros, etc etc etc.
    Pero por muy orgullosa que me sienta de una tierra en la que naci, no me sirve que una linea me separe de galicia, o de castilla y leon...porque al fin y al cabo somos todos humanos.
    Pensemos más a lo grnade y no en cerrar barreras de comunicacion que es lo más grande que tiene el hombre el poder de la comunicacion.

    ResponderEliminar
  22. Soy Asturiana de "pura sangre" (como les gusta a los nacionalistas)y muy orgullosa de mis raíces y de mi cultura, pero los pueblos tenemos que evolucionar (es obvio que nadie habla como en la Edad Media)y como dice la anterior bloguera, no crear muros, sino derribarlos. En mi casa se falaba la llingua o bable, como prefieran, que no idioma (un idioma sería igual en una parte de Asturias que en otra) y les puedo asegurar que dos asturianos hablando bable de distintas zonas, apenas si se entenderian. Al señor Artime y a cualquier político que pretende llegar a representar a una comunidad, que me parece una falta de respeto emitir un comunicado que no esté también en castellano (les guste o nó, es el idioma oficial), y me parece insultante que consideren que sólo son asturianos los que lo falan. Si yo les falase en la llingua no me hiba a entender ni el sr. Artime que presume de asturianista, yo prefiero considerarme europeísta y no arrinconarme por cuestiones idiomáticas. Al bloguer@ que preguntaba los significados:
    Alloñada: alejada, lejana
    Alrodiu: al rededor (esta la acuñaron los del Diccionario, en realidad sería arredor)
    Sopelexar: además de mal escrita (sería sopelexíu) está mál empleada, significa zarandear a una persona, quiero pensar que quería decir "sopesar", con lo cual deberia haber dicho "arromanar"
    Caberos: postrero, último (y es caberus).
    Mal que les pese a algunos, los asturianos lo somos de corazón, y no de primera o de segunda, según entendamos o no a algún babayo intentando mal falar.

    ResponderEliminar
  23. Me parece fatal que para demostrarnos tu asturianía lo hagas menospreciando y corrigiendo a los demás.
    Si tu lengua es el castellano me parece perfecto ,pero la próxima vez escribe iba sin "h"...ya sabes aquello de "Dime de que presumes y...
    Cuidado no vayas a ser tú la babaya que fala mal el Castellán.

    ResponderEliminar
  24. El que se pica ajos come...

    ResponderEliminar
  25. Resbalaste corazón, yo no me puedo picar porque el comentario no es mío, pero sí la contestación.
    Lo siento.

    ResponderEliminar
  26. Yo hace tiempo que he dejado de leer nada en bable...si en realidad fuese nuestra lengua, ya la tendria que saber, puesto que toda mi familia es asturiana. Pero no, no entiendo el bable, asi q no hay mejor desprecio que no hacer aprecio.

    ResponderEliminar

NO SE PUBLICARAN LOS COMENTARIOS QUE NO SE AJUSTEN A LAS NORMAS DEL BLOG.

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.

.

.